چپ دستی کودکان :

چپ دستی کودکان :


اعضای بدن به صورت قرینه اند . اما آدمی در به کارگیری آنها یکسان عمل نمی کند . اکثر افراد از بخش راست بدن بیش از بخش چپ بدن استفاده می کنند .
 
در انجام دادن کارها ، در شنیدن و همچنین در دیدن بهره برداری بیشتر از اندامهای راست بدن است . ولی افرادی هم وجود دارند که چپ دست ، چپ گوش و چپ چشم باشند .


مسأله چپ دستی :


بسیاری از والدین و مربیان مسأله چپ دستی کودکان را با دیدی منفی تلقی می کنند . گمان دارند کودکان چپ دست عقب مانده ذهنی هستند و یا در وضعی قرار دارند که حتما مجبور به بد خطی می باشند و شانس اینکه خوش خط شوند در آنان نیست .همچنین عده ای تصور کرده اند که با دست چپ نمی توان تند کار کرد یا موفقیت درخشانی به دست آورد و همین سبب نگرانی والدین و مربیان شده است.از نظر علمی چپ دستی امری عادی و طبیعی است . هنوز به صراحت معلوم نیست زمان شروع آن چه وقت است . اما عده ای معتقدند که این امر از حدود پایان سال اول زندگی در بچه ها مشخص است ولی آنچه قابل اعتماد است حدود سنین سه و چهار سالگی است .
 
مشکلات نوشتن :


معلمان در کلاس در می یابند که کودکان چپ دست خط درهم و برهمی دارند ، و یا در حین نوشتن دیکته بسیاری از آنها از دیگران عقب می مانند .اغلب آنها در نیمکت اگر در وسط شاگردان بنشینند مزاحم فرد بغل دستی در نوشتن هستند و خودشان هم به زحمت می افتند .
  ادامه مطلب...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد